marleenscholten.reismee.nl

Eerste werkdag

Vandaag om 11.00 uur begon mijn eerste werkdag. Ik werkte samen met Beata op de receptie en ze heeft me van alles laten zien. Het is wel lastig om allemaal vragen te stellen in het Engels dat is wel even wennen zeg haha. Op een gegeven moment riep Beata mij omdat een paar mensen voor de receptie stonden omdat ze mij wilden zien. Ze hadden gehoord dat vandaag mijn eerste werkdag was en dat ik blond ben, dus dan weet je wel hoe dat gaat, maar toen ik aankwam waren ze alweer weg. Een uurtje laten hadden we alweer lunch dus moest ik toch de keuken in om eten te halen. Toen heb ik kennisgemaakt met een paar Nederlandse jongens, was wel grappig ik zo Hello how are you? waarop de jongens antwoorde jaa gaat goed met jou dan? hahah. Eenmaal terug van de lunch kwamen mensen zich inchecken. Toen Beata de mensen naar de kamer aan hetbrengen was heb ik de mensen in het systeem ingechekt. Ook heb ik met Tanja een bevestigingsmail mogen maken. Dat stelde eigenlijk niet zoveel voor want je zet alleen de gegevens erin. Ook heb ik samen met Tanja de kamers gecheckt voordat de gasten kwamen. Je moet dan kijken of er, slippers, föhn, koffie/thee/water, een luxe ipod apparaat voor muziek erin staat, badeend, zeep, handoekken voor de aantal personen en of er een badjas inhangt. Ook leg je op het bureau in de kamer een krant neer. Het is de hele dag al slecht weer en aan het regenen, dus mensen vragen of er een taxi geregeld kan worden. Aangezien er veel hotel's op het eiland zit zijn de taxi's al snel volgeboekt. Het is dan ook vaak een hele opdracht om een taxi te regelen.

Nou dat was het eigelijk wel zo'n beetje wat ik vandaag gedaan heb. Donderdag, zaterdag en zondag zijn mijn werktijden van 11.00 t/m 19.00 uur. Vrijdag heb ik dienst van 15.00 uur t/m 23.00 uur, dus dat zal wel heel erg wennen zijn.

Jullie horen nog van me:)

Liefs Marleen

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!