marleenscholten.reismee.nl

Tweede werkdag

Hallo allemaaaal,,

een laat berichtje voor vandaag maar ik had er niet eerder tijd voor. Ik was druk met contacten leggen en natuurlijk contacten onderhouden hahaha. Nou de tweede dag is als volgt verlopen:

Zoals gewoonlijk kwam ik daar aan bij de receptie, mijn jas opgehangen en mijn tas ergens neergezet. We hebben zeg maar een receptie voor en een kantoor achter waar ook een bureau en computer staat. Vaak als er 1 persoon aan het werk is zit die op het kantoor achter, ze kunnen wel zien als er mensen voor de receptie staan. Vandaag waren we dus met twee mensen aan het werk: Beata en Ik. Dus ik zat NATUUUURLIJK vooraan bij de receptie (niet dat ik dat erg vind haha). Toen er mensen kwamen inchecken deed ik dit nog samen met Beata. Eenmaal later op de middag stond Beata gewoon naast me en mocht ik het woord doen. Dit verliep allemaal heel goed todat de mensen vragen gingen stellen, waar ik nog niet zo'n goed antwoord op wist. Toen keek ik Beata even aan en viel Beata even voor me in. Als we mensen inchecken vragen we of ze misschien de volgende ochtend een newsletter willen, een wake-up call of dat we een taxi voor ze moeten regelen. Vervolgens brengen we de gasten naar de kamer. Helaas weet ik nog niet precies waar alle kamers zitten maar dat ga ik vast snel leren aangezien ik ook de roomchecks doe;). Bij onze receptie ligt onze 'hotel dog, Bob' deze hond staat ook op de folders van het La Fregate Hotel en op de deurhangers van: niet storen of maak me kamer schoon. Onze hotel dog Bob is een pitbull dus in het begin schrok ik me een hoedje want ik dacht wat doet deze hond nou weer hier. Maar Bob is een hele lieve hond en heeft een hele lieve uitstraling, de gasten zijn ook niet bang voor de hond.

Rond een uur of 3-4 ga ik de kamers controleren, toen ik met de laatste kamer bezig was en een foto wilde nemen van de kamer hoorde ik de sleutel in de deur. Ik dacht nee he zit ik dan in de verkeerde kamer. Ik snel mijn fototoestel weg stoppen en ik liep naar de deur. Het was Tanja met de nieuwe gast en ik zei dat de kamer helemaal schoon en goed in orde was. Eenmaal op de gang moesten we wel lachen want het was heel toevallig dat we in dezelfde hotelkamer waren.

Vandaag heb ik ook al de telefoon mogen aannemen. Dat was in het begin wel even spannend want je weet niet wie je aan de telefoon krijgt en wat je kan verwachten. Je moet natuurlijk wel goed voorbereid zijn en pen en papier bij de hand houden.

Ook heb ik een vaste gast van het hotel ontmoet hij is volgens mij zo'n 300 dagen in dit hotel. Waarom dat weet ik niet en daar ben ik nog niet achter gekomen haha. Hij kwam van het restaurant af (wat beneden is) en had een glas wisky in zijn handen en een flesje water. Natuurlijk wilde hij zich even voorstellen aan een onbekend gezicht achter de receptie. Poeh ik viel bijna flauw van zijn alcohol lucht die van hem af kwam.

Toen was het half zeven en was het dinner timeeee.. ik heb heerlijke rijst met saus en gebakken vis gehad. It was delicious!!! Ze hebben heel goed en lekker eten hier.

Zo dit was mijn tweede werkdag alweer. Morgen begin ik van 15.00 uur tot en met 23.00 uur dus dit wordt een lange werkdag voor mij. Dus ik denk dat jullie overmorgen pas een verhaal van me kunnen lezen.

Slaap lekker,
Groetjes Marleeeen

Reacties

Reacties

Maria K

Hi Marleen,

Ik had je al wel gesproken op msn, maar ik dacht voor ik naar bed ga ff kijken of ze nog wat heeft geschreven.
En ja hoor! Zo laat op de avond toch weer een verhaal van jou.
Je had weer heel wat beleefd deze dag.
Leuk om te lezen.
Nou als je dit nog leest.
Weltrusten voor en slaap lekker.

Liefs en groetjes Maria

mams en paps

Lache, wij zien jou reacties al... hond, sleutel in deur, telefoon. Maar zoals gedacht, je red jezelf er weer perfect uit. Nog effe en niemand verrast jou nog!!! succes meid. groet vanuit het natte Nederland.

Carlijn

Hahahaa, die man was zeker Mr Gutmans! Wacht maar totdat je zijn vrouw ontmoet, die is nog 100x erger!!

Jelske

Mr gutmans, gosh i miss him ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!