marleenscholten.reismee.nl

Momenteel op de werkplek

Goedemorgen allemaal,

Wat een heerlijke zondag hier.. lekker zonnetje, zit aan een lekkere bak sterke koffie en het is lekker rustig haha. Er moeten nog ongeveer tien mensen uit-checken dus ik denk dat ze allemaal op het zelfde tijdstip komen!!

Gister heb ik voor het eerst een Nederlandse gast mogen ontvangen. Hij zat vast op het vliegveld en had een last minute booking. Een uurtje later kwam hij en wilde inchecken maar had geen creditcard dus dan moet de gast gelijk betalen. Aangezien ik dit nog niet mee had gemaakt stond Tamara achter mij om te kijken of alles goed ging. Eenmaal alles geregeld zei Tamara: So you can speak Dutch if you want. Nou ik snapte het niet helemaal en ik keek hem aan en hij zei: Oh dus jij bent Nederlands. Ik schrok een beetje want had totaal niet verwacht dat hij Nederlands was dus ik liet hem de kamer zien en toen hebben we even Nederlands gepraat haha. Later kwam hij terug en wilde ik de sleutel geven en zei ik: Mr Smith here is you key, waarop ik me verbeterde oh sorry hier is je sleutel. Dat is zo raar dat je dan in ene keer Nederlands kunt praten, terwijl je continue bezig bent met het Engels en probeert het goed uit te leggen.

Gisteravond was hier aan de pier een vuurwerkshow waar ik natuurlijk even heen ben geweest. Het was echt heel erg mooi, had natuurlijk helemaal het gevoel alsof het Oud & Nieuw was.

Vandaag is mijn shift van 08.00 - 12.00 uur maar mocht om 09.00 uur beginnen. Vanmiddag werk ik weer van 16.00 - 20.00 uur maar waarschijnlijk dat ik weer eerder weg mag omdat het op zondag altijd heel rustig is.

Oja, wat ik ook nog even wilden vertellen:)
Gisteravond kwam de restaurant manager naar me toe stormen om te vragen of hij me wat kon laten zien, (tuuuuurlijk je kan me altijd alles laten zien en uitleggen, hoe meer ik zie, hoe meer ik leer natuurlijk). Eenmaal in het restaurant legde hij mij het hele systeem uit om de rekeningen van de gasten te maken en bij te houden met wat ze drinken en eten. Dus het was hup hup hup en ik moest het snappen. Dus ik dacht huh waarom legt ie mij dit allemaal uit dus ik vroeg of hij wegging. Ja hij ging voor 2 uurtjes weg maar de rekening was al uitgeprint maar als ze nog wat wilde bestellen moesten wij ze serveren. Nou geen probleem, totdat ik bijmezelf zat te denken van OEEHH stel dat ze wat willen eten, DAT WEET IK NIET HOE DAT MOET.. ik weet alleen hoe je een sandwich met advocado, tomaten en brie moet maken MAAR MEER OOK NIET. Dus ik vertelde dat zo tegen Tamara maar die is vaak al wel snel gestrest en die vertelde me van oke als er mensen zijn die wat willen eten zeggen we dat dat nog niet kan. Nou toen had ik zo iets van.. het zijn mensen die in het restaurant zitten die goede service willen en komen wij aan met nee u kunt nog niks eten. Dus ik vertelde van nou we kunne het allich proberen en uitleggen dat we eigenlijk van de receptie zijn dus niet precies weten hoe het allemaal werkt, MAAR PROBEREN DOEN WE!! We waren al grappen aan het maken dat ze alleen een sandwich met advocado, tomaten en brie kunnen krijgen en meer niet. Maar het is allemaal goed verlopen. Het enigste wat we moesten doen was een grote bier tappen en een bacardi cola maken. Nou hoe moeilijk kan dat zijn hahaha.

Zit momenteel nu op me werkplek en ik dacht laat ik maar eens vanaf hier een verhaaltje maken.

Nog vijf minuten en we hebben BREAKFASTT!!

Fijne zondag..
Gr. de relaxte Marleen hahaha.

Reacties

Reacties

mam

Zo, en wij maar denken wat is ze druk HIHI.eEen beetje werken lachen en eerde klaar en natuurlijk eten haha.
Nou meid werk ze vandaag, hier regent het al de hele ochtend
kus mam.

Mariet ketelaar

Hoi Marleen
Ik lees wel dat je het hartstikke naar de zin heb daar.
Het was wel een raar begin dat Pa en Ma niet mee konden maar fijn dat je daar zo goed ben opgevangen door dat Nederlandse Meisje.
Hier heeft het vandaag bijna de hele dag geregend maar nu probeerd de zon er toch nog even door te komen. Een lieve groet van Mariet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!