marleenscholten.reismee.nl

Berichtje voor klas 3SE

Hello,
Anne, Marente, Anouk, Sascha, Daphne, Jolynn, Youcki, Suzanne, Asegül, Crina, Marloes, Derya, Ayse en de leraar.

Kortom: Hallo klasje uit Holland!!

(Ik hoop dat ik alle namen heb opgenoemd maar ben uitgegaan van de bellijst van vorig jaardus ik weet niet of alle namen erop staan, anders sorry voor diegene die ik vergeten ben).

Ik denk dat sommige wel weten hoe het met me gaat hier in Guernsey. Voor de mensen die nog niks van me gehoord hebben even een kort verslag. (Nouja kort

Surprised
) haha

Vrijdag 20 augustus ben ik hier aangekomen in Guernsey zonder me ouders.Wij waren aangekomen met de auto in St. Malo (Frankrijk) en wilde ons gaan inchecken voor de boot. Wij dachten aan alleen een rijbewijs voldoende te hebben maar helaas accepteerden ze dat in Frankrijk niet, met als gevolg dat mijn ouders niet met me mee konden naar Guernsey. Dat was even moeilijk omdat je ervan uit gaat om lekker met ze drieeën aan te komen en vervolgens een leuk weekend tegemoed gaat. De enigste oplossing die we konden bedenken (en we hebben er wat vanaf gedacht) was dat ik alleen op de boot richting Guernsey ging. In het begin had ik het er echt moeilijk mee en dacht ik echt even waar ben ik aan begonnen. Eenmaal op de boot dacht ik bij mezelf: Marleeen, je gaat nu geweldige tien weken tegmoed, Jelske wacht je op (Ned. meisje van school) dus we maken er een fantastische ervaring van. Toen heb ik samen met Jelske allerlei papieren en belasting zaken geregeld en zijn we het hele eiland rond geweest met de bus voor 1 pond. De volgende dag ging Jelske alweer weg en toen zat ik echt alleen op een onbewoond eiland. hahah grapje. Ik zat in ieder geval op een eiland waar ik niemand kende en waar ze uiteraard allemaal Engels praten. Toen ik aankwam heb ik ook gelijk me rooster op gehaald en bleek dat ik pas op woensdag hoefde te beginnen dus ik had gewoon vijf dagen nog om alles een beetje te verkennen.

HET WAS GEWELDIG!!

Nu zit ik alweer drie weken hier (en jullie ook al drie weken bij jullie stage) en het gaat SUPER GOED. Bijna elke avond gaan we wat drinken met de collega's van het restaurant en uit de bediening. Er zijn ook twee Nederlandse jongens hier in het hotel dus ik hoef niet continue Engels te praten.

Zelf slaap ik in het Staff House (2 min van het hotel af) en heb ik een kamertje voor mij alleen. In het begin had ik nog geen internet op me kamer en ging ik elke dag even naar een restaurantje waar ze GRATIS internet hadden. Tja dan bestelde ik alleen maar een cappucino en zat ik daar misschien wel 4 uur lang hahah.

De werkzaamheden zijn ook erg leuk om te doen. Ik ga ze niet allemaal voor jullie opnoemen want ik denk dat jullie je best wel voor kunnen stellen wat ik allemaal moet doen. Helaas zijn september en oktober de rustige maanden van het jaar dus het is niet zo heel druk, met als gevolg dat ik ookmeestal eerder weg mag. Dat vind ik opzich best jammer want ik ben meer iemand van het harde werken. Maar ach, als de zon volop schijnt en me collega zegt van Marleen je mag wel naar huis, tja geen probleem voor mij hoor.

Zo genoeg over mij, ik hoop dat het ook goed gaat op jullie stages!!
Mochten jullie nog wat van me weten of wat dan ook, laat gerust een berichtje achter.

Heel veel succes nog en ik zie jullie8 november!
Kind Regard,

Marleen

Reception



Reacties

Reacties

Liset ( zus Helene)

Zo te horen en te lezen heb je het goed naar je zin.
Leuke verhalen om te lezen! Heel veel groeten van ons.
x Anton Babet, Diede en Liset

klas 3 SE

Hoi Marleen,
We zitten in de les (Engels) en hebben net je verslag gelezen. Met ons gaat het ook goed, alleen vervelen we ons en zijn we nog erg slaperig. (maandagmorgen 8:15!!!!) We vinden het leuk dat je een superstage hebt en we zijn best jaloers. Nu moeten we van meneer Gerritsen weer aan het werk Bah!

Fijne stage!!! (en we missen je!)
groetjes 3SE

Antoinette

Hoi Marleen,
Wat leuk om al die verhalen van jou te lezen.
Zo te zien heb je het prima naar je zin daar, geniet er maar lekker van. We blijven je volgen.

Groetjes en een dikke knuffel,
ook van de rest van de fam.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!