marleenscholten.reismee.nl

Crazy Tuesdaymorning!

Hello everyone!!!

Zo nu zijn al mijn foto's compleet van me verjaardag!:)

Wat was dit een hectische dag vandaag! Ik werd om 1 minuut voor 8 uur wakker en ik moest om 8 uur werken!! Mijn wekker was dus niet afgegaan.. ik als een speer omgekleed, me haar gedaan, opgemaakt en binnen vijf minuten was ik op de werkplek.. Ik kwam aan bij de receptie en zag ik Chris de directeur, Marylin (hoofd housekeeping) en mijn collega druk in gesprek waren.. dus ik dacht okee wat is hier dan aan de hand om vijf over 8. Beate mijn collega vroeg of ik even de newspapers wilden doen dus sorteren en naar de kamers bregen, nou geen probleem doe ik wel even! Toen ging de telefoon, de gast vroeg waar de krant bleef, nou daar begon het al mee. De volgende gast vroeg ook waar de krant bleef, toen dacht ik al whooo dit word me een ochtend. Toen belde een gast op dat hij geen fhön in zijn kamer had ik uitgelegd waar die moest liggen (ja ja in het Engels nog wel) nou belde hij weer op dat de fhön er niet lag toen zei ik nou dan kom ik wel even kijken! De eerste beste kast die ik open trok lag die, hij zei ooh sorry sorry daar heb ik niet gekeken!! Nou toen dat opgelost was kwamen de telefoons binnen hoor.. ondertussen waren mijn collega's en Chris nog steeds in gesprek dus ik dacht ik moet de telefoon aannemen dat kan ik niet aan hun over laten. Het ging eigenlijk en allemaal vrij goed ik heb de telefoons allemaal goed kunnen beantwoorden!! Wat nou gebeurd was voordat ik aankwam;

Toen Beata mijn collega op de receptie om 6.30 uur aankwam was Ference de nightporter al weg.. dus dat betekend dat Beata helemaal alleen was. Rond 6.45 ging het brandalarm af! Het eerste wat Beata deed was kijken waar het alarm vandaan kwam en dan naar die plek toe kijken of het echt een brand is, met als gevolg dat er niemand bij de receptie was.!! (Ik kan nu wel alles in detail uitleggen maar dan wordt het een mega lang verhaal, even kort samengevat) dus met als gevolg dat er niemand bij de receptie was om de gasten te ontvangen of te begeleiden dat er zo snel mogelijk gekeken wordt waar het alarm vandaag komt. Toen Chris bij de receptie aankwam stonden dus gasten bij de receptie en ging de telefoon af!!

Kortom; Brandalarm ging af, Beata keek waar het vandaan kwam, niemand bij de receptie, gasten weten niet wat ze moeten verwachten, Chris bij de receptie terwijl er ALTIJD iemand bij de receptie moet zijn en er dus niet was. Toen ik dus rond 8 uur aankwam waren ze dus druk in gesprek wat ze voortaan hadden moeten doen.. Chris heeft dus heeeeel goed uitgelegd wat er fout ging en wat voortaan anders gedaan moet worden.. Dat vond ik echt tof om te horen hoe goed hij dat aan het uitleggen was en ook vertelde hij erbij wat de voordelen en nadelen daarvan zijn als je dit of dat doet!! Maar het brandalarm ging dus af in de keuken omdat de chefs de oven nogal te snel open doen met als gevolg dat er in ene keer een enorme warmte uit komt en het brandalarm afgaat! Maar binnenkort wordt er een soort van vergadering gehouden met al het personeel en wordt dit eens even goed onder de aandacht gebracht zodat dit niet nog een keer gebeurt in ieder geval niet op deze manier!! En het brandalarm is wel eens vaker afgegaan in de keuken door de oven maar dan bellen ze gelijk de receptie dat hun dat waren en dat het dus vals alarm was maar dat hebben ze dit keer dus niet gedaaan.

ZOOO dit was de ochtend van mij haha. Ik hoop dat jullie ochtend toch wel anders verlopen is =D
Fijne avond allemaal. Liefs Marleen

Reacties

Reacties

Carlijn

Ik heb ook zoooo vaak gehad dat het brandalarm afging. Echt niet leuk meer, toen zat er een storing in het apparaat.
In het staff-house is het alarm toen ook heel vaak afgegaan, zelfs midden in de nacht!! Nou daar word je echt gek van. Dan moet je dus je kamer uit en naar buiten, pff! Het kwam eigenlijk altijd door onze Nederlandse buren haha. Die lieten hun hamburgers aanbranden!

Success!!

paps

hey Marleen,
Lache zo'n alarm, hoezo voor je rust een hotelletje pakken!!? ha ha. Vandaag vertelde je me aan telefoon dat jou leraar je niet herkend heeft aan je stem en uitspraak. Dat zijn nog eens vorderingen met de Engelse taal, goed meid. Nog effe en dan kunnen we eindelijk weer eens knuffelen, ha ha succes.
kus pas.

Jet

zoooo wat een druk avontuur maar weer,
kan niet wachten tot de volgende haha.
xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!