marleenscholten.reismee.nl

Zondagavond

Hello,

Gister zat dan mijn werkdag erop die ik alleen gewerkt hebt. Rond 19.00 uur ging mijn collega weg en had ik de receptie voor mij alleen. Voordat mijn collega vertrok had ze een gast aan de telefoon die de weg niet kon vinden. Ze kwamen uit Frankrijk en hadden een auto bij zich en hadden geen map van het eiland mee. Dus ze wisten niet waar ze waren en of wij even konden uitleggen waar het hotel was. Nou voordat wij eruit waren waar ze waren, waren wij al tien minuten verder. Uiteindelijk hebben we 30 minuten aan de telefoon gezeten om de Fransen uit te leggen waar ze waren en hoe ze naar het hotel konden komen. Eenmaal gearriveerd heb ik ze ingecheckt en hadden ze allemaal vragen, ik kon ze allemaal goed beantwoordenJ.. Ze hadden zoveel vragen en wilden van alles weten.. voordat ze naar beneden gingen in het restaurant hadden ze nog iets te zeggen. Ik dacht nu komt het! Naast hun kamer is er nog een kamer maar die is voor het personeel dat ze zich even snel kunnen omkleden.. Die vrouw kwam naar me toe en zei; It's a mess in room 7a this is onacceptabele It's a four star hotel. Wat ik toen tegen de vrouw zei was; I'm really sorry but why are you looking in room 7a because it's not your room. Nou de vrouw zei dat de deur open was maar daar geloof ik niks van want die is altijd dicht.. nogal vreemd verhaal maar heb tegen de vrouw gezegd dat we voortaan de deur op slot doen en we het niet zo'n rommel laten maken, toen gingen ze EINDELIJK het restaurant in. Rond kwart over tien kwamen ze weer terug en kwamen ze WEER bij de receptie. Ze wilde graag nog een nacht langer blijven en wilden even een andere kamer zien omdat ze haar dochter misschien wel in de kamer wil hebben. Ik heb ze een kamer laten zien en heb gezegd dat we geen kamers hebben met drie bedden maar dat we wel een camp bed (extra bed) in de kamer kunnen plaatsen. Nou dat hoefde niet van haar het was goed zo. Nou toen heb ik ze een fijne nacht gewenst en heb ik verder geen last meer van ze gehad hahaha.

Rond 22.30 uur kreeg ik een telefoontje van een van onze gasten die opgesloten zat op haar kamer en er niet meer uit kon. Dacht fijn ik met onze sleutel naar haar kamer gelopen en geprobeerd om die van buiten af open te maken, helaas werkte dat niet en kon de sleutel nog geen kwart draaien. Dus ik dacht ik loop even naar het restaurant vragen of iemand mij kan helpen. Ik kwam beneden en niemand was daar het was helemaal donker. Toen had ik wel zo iets van; fijn dat ze mij dat niet laten weten dat ze naar huis gaan.. nou toen ben ik naar de keuken gelopen; deur zat dicht!!! Betekende dus dat ik echt helemaal alleen was. Het enigste wat ik kon doen was Katie opbellen die over een kwartiertje zou komen. Ik haar opgebeld en ze was er binnen vijf minuten. Ook Katie is het niet gelukt om de deur op te krijgen, echt heel vreemd.. We hebben de kamer naast hun opgelaten met de lichten aan zodat ze via het balkon naar de andere kamer kunnen. Voordat Katie er was, was de vrouw wel erg boos op me, ze zei I have a child sleeping and this is very onaccepteble. Nou ik dacht oke sorry mevrouw.. ik vertelde dat ik er op dit moment niks aan kan doen en dat ik haar volledig begrijp en dat me collega er binnen vijf minuten aankomt en het probeert, meer kon ik gewoon niet doen!! Vandaag gaan we er gelijk even naar kijken wat het nou is en hoe dit nou gebeurt want dit is nog nooit voorgekomen dus echt heel raar.

Dat was dus gisteravond haha. Het is allemaal goed opgelost behalve de deur die nog op slot zit!!
In ieder geval werk'ze allemaal vandaag!

Liefs Marleen

Reacties

Reacties

Helene

Ha ha dat is altijd wanneer je alleen bent.
Als ons dat vrijdag maar niet overkomt!
Groetjes Helene.

Jelske

Wow wat maak jij dan weer lekkere rare dingen mee zeg :P haha gelukkig is alles opgelost.

Huub

Hallo Marleen,

Gewoon rustig blijven dat is in deze het belangrijkste. De gasten geruststellen en laten weten dat je er alles aan doet om het probleem op te lossen. Het is natuurlijk niet prettig om opgesloten te zitten zonder dat er een uitweg is. Ik zou me ook niet prettig voelen want stel in het ergste geval dat er brand uitbreekt.

Wat ik mij afvroeg of die Fransozen wel engels konden. Normaliter praten de Fransen alleen maar hun eigen moederstaal. Knap dat je het dan toch nog oplost.

Dat iedereen weg gaat zonder dat je op de hoogte bent is niet zo prettig. Dit heb je hopelijk de volgende dag besproken ?

gr. Huub

Marleen

Hallo Huub,

De Fransen spraken wel Engels maar met een enorm accent dus was ook nog eens goed luisteren naar wat ze zeiden. Het probleem met de deur en het slot is opgelost.. het slot bleek afgebroken te zijn dus we konden er echt niks aan doen. Gelukkig is het nu opgelost en zijn ze uitgechekt, verder hebben ze gelukkig een goed verblijf gehad. Ik heb het inderdaad vandaag besproken met mijn collega's waarom iedereen weg was en ik van niks wist. Vonden ze niet leuk om te horen en hebben er ook werk van gemaakt!

Liefs Marleen

charlotte

hee marleen.
zo wat hectisch allemaal.
ik wil je even veel succes en veel plezier wensen met alweer je laatste weekje daar .
tot volgende week!

liefss charlotte

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!